Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u vragen die ons de afgelopen jaren vaak zijn gesteld. Uiteraard kan het voorkomen dat uw vraag hier niet tussenstaat. Neem dan gerust contact met ons op, zodat wij uw vraag persoonlijk kunnen beantwoorden.


1. Kan ik als Belgische ondernemer ook gebruikmaken van jullie codes?
Onze codes zijn geschikt voor bijna alle landen van de wereld. U kunt als Belgische ondernemer daarom uiteraard ook gebruikmaken van onze codes! Onze codes werken probleemloos op de Belgische versies van Bol.com, Amazon etc.


2. Werken deze EAN-nummers voor het verkoopplatform van Bol.com?
Jazeker! Onze nummers werken op alle grote verkoopplatformen, dus ook het zakelijk verkopen via Bol.com. Let op: horloges, sieraden, voedingsmiddelen en geneesmiddelen kunnen niet verkocht worden. Deze producten hebben aanvullende eisen, om de echtheid of veiligheid te kunnen garanderen.


3. Nu Amazon in Nederland is wil ik mijn producten zowel op Bol.com als op Amazon verkopen. Kan dit?
Onze codes zijn geschikt voor alle verkoopplatformen. Dus ook voor Bol.com en Amazon. U kunt als u een bepaald product op Bol.com heeft staan, via dezelfde EAN code dit product op Amazon verkopen.


4. Wat krijg ik precies bij mijn bestelling?
Bij EANKoning.nl kunt u EAN-nummers bestellen. Meer informatie over EAN-nummers vindt u hier. Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen en gecontroleerd, ontvangt u zo snel mogelijk een lijst met deze EAN-nummers. Dit zijn 13 cijferige nummers die u kunt gebruiken voor het plaatsen van uw producten op verkoopplatformen zoals Bol.com, Amazon etc. De lijst ontvangt u in een Excel-format, maar is op verzoek ook in een ander formaat aan te leveren. Indien u heeft gekozen om ook streepjescodes te ontvangen krijgt u deze meteen bij uw bestelling.


5. Ontvang ik ook streepjescodes?
U ontvangt de streepjescodes (ook wel barcodes genoemd)als u dit bij uw bestelling als u dit aangeeft. U krijgt bij het selecteren van het aantal EAN codes de vraag of u ook streepjescodes wilt. Indien u dit aangeeft leveren wij u deze dan tegelijk met uw codes gratis aan. De codes zelf ontvangt u in Excelformaat, de streepjescodes in een zipfile met .PNG bestanden.  Wilt u uw streepjescodes (laten) afdrukken? Wij leveren op verzoek ook kosteloos .eps bestanden. Dit zijn vector-based afbeeldingen die altijd scherp blijven.


6. Zijn jullie codes officiëel?
Vanzelfsprekend. Onze 
EAN codes voldoen aan alle gestelde eisen waaraan een EAN code dient te voldoen. Wij leveren onze EAN codes altijd met een Nederlandse of Belgische landcode. Zo kunt u er 100% vanuit gaan dat de codes op elk platform altijd en direct geaccepteerd worden.


7. Zijn de codes onbeperkt geldig?
De codes worden na de aankoop uw bezit. Daarom blijven de codes ook onbeperkt geldig, en hoeft u ze niet meteen allemaal te gebruiken. Verwacht u in de toekomst meer artikelen te gaan verkopen? Dan kunt u dus alvast groter inkopen, wel zo voordelig!


8. Welke producten kan ik met jullie EAN codes verkopen?
U kunt alle producten verkopen met uitzondering van:

- Horloges en sieraden (geldt enkel voor Bol.com): deze producten vereisen een merkregistratie in combinatie met GS1 codes
- Boeken: vereisen ander soort codes (ISBN)
- Medicijnen: vereisen ander soort codes
- Bepaalde voedingsmiddelen: vereisen een koppeling met de Keuringsdienst van Waren




9. Waarom zijn jullie (een heel stuk) goedkoper dan andere aanbieders?
Er zit veel prijsverschil in de EAN-nummers tussen diverse aanbieders. Omdat wij de grootste van Nederland zijn kunnen wij zeer groot inkopen. Hierdoor daalt de inkoopprijs per stuk, en deze besparing berekenen we uiteraard door aan de klant. Daarom heeft u bij ons altijd het gunstigste tarief. Wij kunnen daarom ook met een gerust hart stellen dat wij de goedkoopste van Nederland zijn! Lees hier meer over onze prijzen.



10. Hoe koppel ik mijn producten aan de codes?
Dit is heel gemakkelijk. Hoe u dit kunt doen leest u op deze pagina.


11. Ik zie veel andere aanbieders van EAN codes, waarom zou ik bij jullie moeten kopen?
U bent natuurlijk vrij een keuze te maken waar u uw EAN codes koopt. Echter raden wij u wel aan het volgende in oogschouw te nemen:

I. Veel aanbieders bieden EAN-codes aan zonder landnummer. Bijvoorbeeld beginnend met 70. Deze codes worden op diverse grote verkoopplatforms niet geaccepteerd, omdat deze gereserveerd zijn voor toekomstig gebruik! Wij leveren altijd codes met een landcode, en zijn dus bruikbaar op alle verkoopplatformen.

II. Veel aanbieders bieden EAN-codes aan met een landcode welke volledig in het beheer zijn van GS1. Het kan zijn dat op dat moment de codes nog beschikbaar zijn, maar mocht GS1 deze codes ook uitgeven, dan kunt u daarmee flink in de problemen komen. EANKoning levert altijd EAN-codes uit batches die NIET door GS1 zijn geclaimd en/of zijn geserveerd.

III. Helaas zijn er ook veel frauduleuze aanbieders. Om te voorkomen dat u hier in trapt hebben wij op deze pagina een overzicht gemaakt om deze webshops makkelijk te kunnen herkennen.
 

12. Wat is de levertijd?
Nadat uw order succesvol is ontvangen, ontvangt u in de regel uw EAN-nummers binnen een aantal minuten. Dit is omdat wij de nummers handmatig verifiëren.  Zo weten we altijd dat u de juiste nummers ontvangt. Buiten kantooruren of in de weekeinden kan dit wat langer duren. Echter garanderen wij altijd levering binnen 24 uur.

 

13. Kan ik de codes retourneren na aankoop?
Dit is helaas normaalgesproken niet mogelijk. De EAN-nummers worden speciaal voor u aangevraagd. Wij kunnen hierna de codes niet meer terugnemen, omdat het onmogelijk is te controleren of u de codes gebruikt of niet. Daarnaast mogen wij de codes ook niet meer aan een ander bedrijf verkopen. Echter als er onverhoopt iets mis is met (een van) uw nummers, dan zullen wij dit onderzoeken, en u uiteraard nieuwe nummers doen toekomen.

 

14. Waarom zijn jullie niet telefonisch te bereiken?
Wij maken gebruik van zakelijk Whatsapp in plaats van een regulier telefoonnummer. Dit zodat wij geen extra personeel hoeven aan te nemen om de telefoon te beantwoorden. Dit houdt de prijzen laag. Wij trachten uw vragen per Whatsapp altijd binnen 4 uur te beantwoorden en e-mails binnen 24 uur.  Daarnaast zijn wij bijna altijd direct te benaderen via onze live-chat functie! U kunt een chat starten door rechtsonder in op de groene balk te klikken.

 

15. Kan ik de EAN codes ook voor fysieke producten gebruiken?
Dit kan zeker! U kunt er voor kiezen om bij uw bestelling gratis barcodeafbeeldingen meegeleverd te krijgen. Deze kunt u uitprinten en fysiek op uw producten plakken, of u kunt er voor kiezen deze digitaal in uw verpakkingsontwerp op te nemen, zodat deze op uw uiteindelijk verpakking zullen staan.
 

16. Ik zie een klantbeoordeling staan van een 4,7/5. Waar komt dit cijfer vandaan?
Sinds november 2018 zijn wij gestart met de onafhankelijke beoordelingssite Trustpilot. Wij nodigen iedere klant uit een review achter te laten na de bestelling. Onze score ligt daar rond de 4,7/5 sterren wat neerkomt op een 9,4. En daar zijn we best trots op! Bekijk gerust alle reviews via onderstaande link:

Bekijk hier onze Trustpilot-reviews.

 

© 2017 - 2021 Eankoning.nl - De grootste en voordeligste in EAN codes | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel